...Het gras is altijd groener bij de buren...
vertaalwerk Duits, contacten met Duitse relaties
native speaker Duitse taal
30 jaar verkoop ervaring
kent zijn "Pappenheimers"
en neemt uw werk uit handen..
Ik zie uw mail met genoegen tegemoet.
Starten met exporteren
U denkt erover te beginnen met exporteren. Wellicht heeft u een order uit het buitenland ontvangen of ziet u kansen voor uw product in Duitsland. Misschien is de Nederlandse markt voor uw product verzadigd of wilt u om een andere reden het afzetgebied vergroten.
MKB klaar voor de start!
Marktonderzoek
Nadat u in kaart heeft gebracht in hoeverre uw bedrijf klaar is voor export, breekt de fase van landenselectie en marktonderzoek aan. In een marktonderzoek onderzoekt u - na landenselectie - de potentiële afnemers in een bepaald land, evenals uw mogelijke
concurrenten en de wijze van distributie.
Marketing
U zult in de buitenlandse markt vraag en naamsbekendheid moeten creëren. Een juiste marketingaanpak is een voorwaarde om succes te kunnen behalen in de exportmarkt. Met de marketingmix stemt u de verschillende elementen van uw marketing op elkaar af,
zodat het totaalbeeld 'klopt'.
Zakenpartners
vinden
Na uitvoering van het marktonderzoek en keuze voor een bepaalde markt, breekt de fase aan waarin uw bedrijf gericht op zoek kan gaan naar zakenpartners. Er zijn verschillende manieren waarop u in contact kunt komen met
potentiële zakenpartners, zoals het bezoeken van een beurs, deelnemen aan een handelsmissie en een zakenpartnerscan afnemen.
Voor Duitstalige landen kan Export Advies Helvetio voor u van waarde zijn.
BTW nr: 75033483B01
KvK nr: 57396345
Mail albert@home.nl
Het mkb heeft een nog een groot, onbenut exportpotentieel. Nu de internationale handel weer wat aantrekt, is het een goed moment om daar iets mee te doen.
De keuze voor Duitsland en Frankrijk ligt voor de hand. Duitsland is nog altijd ‘onze’ belangrijkste
handelspartner en, niet toevallig, de belangrijkste doelgroep van het exporterende mkb. Frankrijk is Nederlands vierde handelspartners. Niettemin zijn nog veel ondernemers onbekend met de kansen die het land biedt of zien zij drempels op het gebied van taal
en cultuur.
De Duitse markt is thans goed voor 24,5 procent van de Nederlandse export, Frankrijk voor 8 procent. Voor Nederlandse mkb-bedrijven is export naar deze landen een uitgelezen mogelijkheid
om dicht bij huis hun afzetgebied uit te breiden. Anderzijds zijn de Duitse en Franse markt een uitstekende lakmoesproef voor verdere internationale ambities.
Ondernemers
van Nederland
met plannen
en producten
om Duitsland en/of
Zwitserland
te veroveren
meld U zich gerust..
wellicht
zijn er
mogelijkheden!
Meest recente reacties